فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد سیستم فرمان و کنترل

اختصاصی از فی دوو تحقیق و بررسی در مورد سیستم فرمان و کنترل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق و بررسی در مورد سیستم فرمان و کنترل


تحقیق و بررسی در مورد سیستم فرمان و کنترل

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه

 12

برخی از فهرست مطالب

 

فهرست:

 

      سیستم فرمان و کنترل 1

.1‌   انواع جعبه فرمان 4

  1. 1 جعبه فرمان ساچمه ای 4
  2. 1 جعبه فرمان راک و پینیون 4

1‌.3‌    سیستم فرمان سیمی 5

1‌.4     سیستم حلزونی و قطاع 6

‌1‌.5‌    سیستم حلزونی غلتکی 6

.2‌   هندسه ی فرمان 7

2‌.1‌   زاویه کمب.ر 7

‌2‌.2‌   زاویه کستر 9

2‌.3‌   تو-این......... 10

2‌.4‌   تو-آوت......... 10

2‌.5‌   شعاع سایش 11

2‌.6‌   اصل آکرمن 11

2‌.7‌   شعاع فرمان 11

 

سیستم فرمان و کنترل

     در این جا به بررسی و معرفی انواع سیستم های فرمان، جعبه فرمان ها و هندسه ی فرمان  پرداخته و سپس با توجه به محدودیت هایی که در ساخت و یا در بازار وجود دارد بهترین سیستم های موجود را مورد بررسی قرار می دهیم. قبل از اینکه وارد بحث شویم نیروهای وارد بر سیستم را شناسایی خواهیم کرد. نیروهای مخالف با حرکت چرخ عبارتند از :

  • نیروی اصطکاک
  • نیروی شتاب گیری
  • نیروی جانب به مرکز یا همان گریز از مرکز
  • نیروی هوا و باد
  • نیروی حاصل از شیب جاده

     نیروهای فوق بر حرکت و کنترل خودرو تاثیر می گذارند، علاوه بر آن، حرکت خودرو، خود نیز تاثیر پذیر از موارد زیر است :

  • متعادل توزیع شدن نیرو بر چرخ ها
  • عرض خودرو و فاصله بین دو محور
  • کیفیت ارتعاش گیرها
  • نوع سیستم تعلیق
  • زوایای فرمان که در این فصل توضیح داده می شود.
  • وضعیت تایرها از نظر کیفیت (لاستیک ها و بالانس بودن آنها)

 

 
  • سطح اتکای موثر

  

 

 

 

  در طراحی فرمان با تنظیم صحیح زوایای فرمان، نکات فوق را لحاظ می کنیم، اما باید به مسئله ی حرکت راحت و آسان چرخ توسط نیروی منتقل شده از طریق فرمان نیز توجه کرد. یکی از مهمترین معیارهایی که درانتخاب نوع فرمان نقش دارد، ایمنی آن است. مانند استفاده از کیسه هوا[1] یا استفاده از نوعی میل فرمان که در مقابل ضربه، تا می شود. مثلا در نوعی میل فرمان به نام ستون لوله ای،[2] فرمان از نوع تلسکوپی می باشد. مزایای این سیستم عبارتند از:

  • تاب بر نمی دارد.
  • در هنگام ضربه شدید مثل تلسکوپ عمل کرده و از طول جمع می شود و لذا انرژی را جذب کرده و از فشار ضربه کاسته می شود و حالت بالشتکی ایجاد می کند.

     در نوعی دیگر به هنگام ضربه ستون پایینی به طرف بالا حرکت می کند و انرژی ضربه را می گیرد.

تقسیم بندی فرمان به دو دسته است: الف)دستی     ب) غیر دستی

      منظور از فرمان دستی، فرمانی است که نیروی دست راننده مستقیم به چرخ منتقل می شود و فرمان غیردستی فرمانی است که در آن برای کاستن نیروی مورد نیاز برای چرخاندن فرمان از وسایل رابط کمک کننده استفاده می کنند. بعنوان مثال، در فرمان غیردستی از خاصیت هیدرولیک و مغناطیس در جعبه فرمان برای افزایش نیروی راننده استفاده می شود. در اینجا به توضیح اجزای فرمان می پردازیم.

     اجزای فرمان دستی عبارتند از:

  • غربیلک
  • میل فرمان
  • جعبه فرمان
  • اهرم های هدایت کننده
  • سگدست یا شغالدست

1‌.1‌    انواع جعبه فرمان


[1] Air bag

[2] AC Delco


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد سیستم فرمان و کنترل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.