مقاله ی حاضر مقاله ای کتاب خانه ای است که علل اختلال در دست خط دانش آموزان ابتدایی را بررسی کرده و شیوه های آموزش صحیح ونقش والدین ، معلمین و محیط را در بوجود آوردن اختلال در دست خط توضیح داده و با ارائه ی راهکارهایی از جمله تمرینات صحیح ، پرورش حرکات نوشتن ، توجه به استفاده از وسایل و عوامل روحی روانی دانش اموز به این موضوع پرداخته است.
فهرست
اختلال دست خط دربین دانش آموزان
شرایط موثر بر بدخطی دانش اموزان
مشکلات نوشتن صحیح حروف الفبا ( حرف نویسی )
مشکلات نسخه برداری صحیح از کلمات ( رو نویسی )
شناخت و درمان اختلال نارسا نویسی
راهبردهای آموزش در زمینه اختلالات دیکته نویسی و درمان آن
اختلالات املایی و نحوه درمان آن
روش بررسی اشکالات موجود در دیکته دانش آموزان
علامت ضعف دانش آموزان در درس دیکته
افت تحصیلی و روشهای ایجاد انگیزه درسی در دانش آموزان
اظهارات نامناسب در حضور دانش آموزان
اعتماد به نفس دانش آموز خود را تقویت کنید
نقش انگیزش درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان ویادگیری آنها
پیشنهادهایی برای برانگیختن وحفظ توجه وعلاقه به یادگیری دردانش آموزان
تقویت کننده های مثبت به چهاردسته تقسیم می شوند
نقش ارتباط خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت دانشآموزان
همکارى خانه و مدرسه در امور آموزش دانشآموزان
همکارى خانه و مدرسه در امور رفتارى دانشآموزان
همکارى براى رفع نیازمندىهاى مدرسه
منابع
این مقاله در قالب فایل ورد و قابل ویرایش در 53 صفحه می باشد
علل اختلال دیکته و نحوه ی تدریس در پایه های ابتدایی