ترجمه مقاله طراحی پایدار با کمک تسهیلات BIM {مدل سازی اطلاعات ساختمان} در یادگیری پروژه محور در 11 صفحه ورد همراه با اشکال و ترجمه آنها توسط مترجم تخصصی معماری ترجمه شده است. این ترجمه از مقاله ISI سال 2015 می باشد. فایل مقاله اصلی نیز به همراه ترجمه آماده دانلود می باشد. دیگر نیازی به جستجوی مقالات و ترجمه آن ها با صرف وقت و هزینه زیاد ندارید.
طراحی پایدار با کمک تسهیلات BIM {مدل سازی اطلاعات ساختمان} در یادگیری پروژه محور
چکیده
امروزه گرایشهای نوظهور ساختمان سبز و مدل سازی اطلاعات ساختمان، تغییراتی بنیادی را در صنعت معماری، مهندسی و ساخت (AEC) هدایت میکند.این تحول انگارهها همچنین انتظارات جدیدی در زمینه صلاحیت در پایداری و BIM بر عهده دانشجویان قرار داده است. در حالی که اکثر موسسات تحصیلات عالی تا کنون این موضوعات را در برنامه درسی شان گنجاندهاند، ساختمان سبز و BIM معمولا جداگانه تدریس میشوند. دراین مطالعه، استادان دو کلاس، رویکرد متحد را اتخاذ کرده و یک پروژه درسی مشترک را که بر هر دوی طراحی پایدار و اجرای BIM متمرکز است، طراحی کردند. با کمک BIM، دانشجویان با همکاری در گروهها بر روی محصولات و وظایفی شروع به کار کردند تا به اهداف پایدار از پیش تعریف شده برای یک پروژه ساختمانی واقعی دست پیدا کنند. یادگیری پروژه-محور، چهارچوبیایدهآل برای سنجش عوامل بحرانی که بر اجرای BIM {مدل سازی اطلاعات ساختمان} در تحویل پروژه بنای سبز تاثیر گذار است، فراهم میکند. ارزشیابیهای تکوینی و پایانی {تراکمی} نتایج یادگیری دانشجویان در ارتباطات، کار گروهی، تفکر انتقادی، حل مسئله، و پایداری طرح، انجام شد. نتایجاین مطالعه، بینشی در طراحی آموزشی {پرورشی} خلاق در پایداری و آموزش BIM در صنعت معماری، مهندسی و ساخت (AEC) فراهم میآورد.این مطالعه همچنین مفید و موثر بودن یادگیری پروژه-محور را در ترویج شایستگیهای دانشجو در تفکر انتقادی و حل مسئله در محدوده یک محیط پروژه چند رشتهای، تایید کرده است.
کلید واژهها: BIM {مدل سازی اطلاعات ساختمان}، یادگیری پروژه-محور، نتایج یادگیری دانشجو، ارزشیابی
- مقدمه
آموزش مهندسی ساختمان با چالشهای بی سابقهای از طرف گرایشهای صنعت دگرگون شونده مانند ساختمان سبز و مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)، رو به رو است. تلاشهای هنگفتی در برنامه درسی دانشگاه انجام شده تا با نیازهای سریعا در حال تغییر صنعت مطابقت پیدا کند. در حالی که اکثر نوآوریهای آموزش و پرورشی روی به سوی پایداری و BIM دارد،این {موضوعات} معمولا به عنوان مباحث جداگانه تدریس میشوند. بر مبنای همکاری مشترک تصدیق شده بیناین دو، برای مثال [1, 2]، این مطالعه یک راهبرد آموزشی یکپارچه را از طریق یک پروژه درسی مشترک با تمرکز بر طراحی پایدار و اجرای BIM بررسی میکند.
این مطالعه همچنین با فشار دوگانه از طرف الزامات ارزیابی برنامه و نیازهای صنعت منطقهای برانگیخته شده است. رشته ی مدیریت ساختمان در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فرزنو، به تازگی تحت اعتبارنامه جدید انجمن آموزش ساخت در امریکا (ACCE) قرار گرفته است.
ترجمه مقاله طراحی پایدار با کمک تسهیلات BIM {مدل سازی اطلاعات ساختمان}