*** مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی ***
The IASB and FASB convergence process and the need for ‘concept-based’accounting teaching
روند همگرایی هیئت استاندارهای حسابداری بین المللی و هیئت استاندارهای حسابداری مالی و نیاز به آموزش حسابداری مبتنی بر مفهوم
( رشته حسابداری )
5 صفحه انگلیسی با فرمت PDF
13 صفحه ترجمه فارسی با فرمت Word 2007 (قابل ویرایش)
چکیده
ارتقا و افزایش جهانی شدن اقتصاد ایالات متحده علاقه به استانداردهای بین المللی حسابداری را تحریک میکند. در این راستا، روند همگرایی بین اعضای هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری(IASB) وهیئت استانداردهای حسابداری مالی(FASB) تکمیل چندین پروژه بزرگ در سال 2011 را هدف قرار میدهد. اهمیت پروژه های تحت بررسی و همچنین فقدان راه حل های نظری قطعی در اطراف آنها نشان می دهد که هدف ازیک "مجموعه مشترک" از استانداردهای حسابداری در مدت متوسط کوتاه با یک وضعیت بالفعل" مجموعه ی کمی متفاوت"از استانداردهای حسابداری جایگزین خواهد شد. در این مقاله، ما از بهترین شیوه های موجود درجهت پیشنهادسازی (پروپوزال نویسی)برای معرفیIFRS به برنامه درسی موسسات آموزش عالی در ایالات متحده کمک میگیریم. پروپوزال ما توسط این ایده که آموزش حسابداری باید از آموزش همیشگی قواعد موقت به تاکید شالوده های اقتصادی و استراتژیکی معاملات حسابداری منتقل شود، تحریک و هدایت میشود.
Abstract
The increasing globalization of the U.S. economy drives interest in international accounting standards. In this
respect, the convergence process between the International Accounting Standards Board (IASB) and the
Financial Accounting Standards Board (FASB) targets the completion of several major projects by 2011. The
importance of the projects under consideration as well as the lack of conclusive theoretical solutions around
them suggests that the target of a “common set” of accounting standards will be replaced in the shortmedium
term by a de facto situation of a “slightly different set” of accounting standards. In this paper, we
draw on best available practices to make a specific proposal for the introduction of IFRS into the curriculum
of institutions of higher learning in the U.S. Our proposal is driven by the idea that accounting education
should move from teaching ever temporary rules to emphasize the economic and strategic underpinnings of
accounting transactions.
روند همگرایی هیئت استاندارهای حسابداری بین المللی و هیئت استاندارهای حسابداری مالی و نیاز به آموزش حسابداری مبتنی بر مفهوم